Marki naszych klientów są na różnym etapie rozwoju globalnego i przygotowania do wprowadzenia na tak wymagający i konkurencyjny rynek jakim jest Polska. Pomagamy w usystematyzowaniu wiedzy, potrzeb oraz zakresu prac jaki marka musi wykonać przed wejściem na rynek, wspólnie określamy cele, budżety, dobór narzędzi, a następnie wdrażamy plan zgodnie z ustaloną strategią.
Oferujemy audyt, usługi konsultacyjne, projektowe lub długoterminową prace z marką. Ofertę dopasowujemy indywidualnie do potrzeb oraz możliwości inwestycyjnych. Nasi Klienci cenią nas za elastyczność, kreatywność oraz doskonałą znajomość polskiego rynku kosmetycznego. Wiedza i doświadczenie naszych ekspertów pozwala na personalizację rozwiązań, które mogą być zarówno doraźne jak i długofalowe.
W ramach prac nad marką możemy wyszczególnić kilka głównych obszarów:
PRZYGOTOWANIE MARKI I OFERTY SMARKETINGOWEJ
Określenie pozycji startowej marki pod względem potencjału handlowego i konkurencyjnego oraz dookreślenie jej celów. Audyt obejmuje przeprowadzenie analizy rynkowej, SWOT i określenie kierunków strategicznego budowania marki oraz dalszych kroków, dopasowania punktów sprzedaży celem przygotowania konkurencyjnej oferty handlowej.
Adaptacja międzynarodowej strategii marki do warunków polskiego rynku. Określenie grupy docelowej wraz z jej insightami, najważniejszych przewag konkurencyjnych marki i kluczowych touch pointów. Strategia uwzględnia szczegółowy plan wprowadzenia marki na rynek.
Nieodłączną częścią strategii jest jej plan wdrożenia. Rozpisany krok po kroku, narzędzie po narzędziu wraz ze szczegółowym budżetem i planem wdrożenia. Plan marketingowy ustalany jest wraz z planem sprzedaży, aby zagwarantować marce bezpieczny start, ograniczając zagrożenia przeinwestowania na rynku, czy danym kanale sprzedaży.
Wszystkie powyższe elementy składają się na ofertę handlową, która musi zostać zaprezentowana w przemyślany, atrakcyjny sposób z uwzględnieniem faktycznych przewag konkurencyjnych oraz potrzeb wybranych punktów sprzedaży.
Ostatnia, ale niezwykle ważna część zamykająca proces ofertowania marki do wybranych punktów sprzedaży. Wymaga znajomości rynku, oferty i wyróżników marki oraz dogłębnej znajomości konkurencji i oczekiwań punktu sprzedaży. Negocjacje i późniejszy kontrakt domykają proces wprowadzenia marki na polski rynek.
PLANOWANIE, WDROŻENIE I CONTENT MARKETING
Strategia to szczegółowy plan działań obejmujący pomysł na markę z rozpisanym planem komunikacji, promocji i rozwoju. Pozwala on marce rosnąć, podnosić lojalność konsumenta i angażować nowych.
Content marketing to informacja o marce i produkcie, wiedza oraz jej prezentacja w ciekawy i angażujący sposób. Jest to jeden z najistotniejszych punktów w dobie digitalizacji. Konsumenci poszukują informacji o marce, a naszym zadaniem jest je dostarczyć we właściwej, lekkiej i zrozumiałej dla konsumenta formie.
W ramach strategii i planowania, określamy narzędzia jakie zostaną stworzone dla marki po decyzji o jej wprowadzeniu na polski rynek. Naszym zadaniem jest stworzenie komunikacji, która będzie strategicznie spójna i swoim charakterem wyróżni markę na rynku.
W zależności od kategorii kosmetycznej, ustaleń dotyczących prezentacji marki w zakontraktowanym punkcie sprzedaży, opracujemy dedykowaną ekspozycję, która pomoże w wyróżnieniu marki na tle konkurencji oraz podkreśli jej przewagi konkurencyjne.
Właściwą rekomendację produktów zapewni odpowiednie przygotowanie marki w punkcie sprzedaży, szkolenie, e-learning, czy inne narzędzia podnoszące wiedzę i chęć edukacji personelu i rekomendacji produktów marki w punkcie sprzedaży.
PROMOCJA, OPTYMALIZACJA I ROZWÓJ
Dynamika i konkurencyjność rynku, jak i nowe możliwości rozwoju wymagają stałej optymalizacji działań smarketingowych. Wprowadzenie marki na rynek dopiero rozpoczyna proces pracy z marką. Opieka obejmuje stały monitoring konkurencji, raportowanie i analizę sprzedaży, celem optymalizacji oferty asortymentowej, polityki cenowej, promocyjnej i strategii komunikacji marki. Ten etap prowadzony jest w stałym kontakcie z dostawcą marki, wybranymi punktami sprzedaży oraz zespołem smarketingowym.
Rynek oferuje szereg eventów o charakterze profesjonalnym, konsumenckim i blogerskim w których marka może wziąć udział lub zorganizować własne. Dobór spotkań i ich charakter ustalamy w zależności od obranej strategii, bądź jej późniejszej optymalizacji.
Nowe media, nowe kanały komunikacyjne o wysokiej dynamice zmian. W dobie digitalizacji must have dla każdej z marek. Ważne, aby medium takie wykorzystywać w sposób mądry, odpowiedzialny, wiarygodny i efektywny dla marki.
Punkt ten realizujemy w zależności od budżetów jakimi dysponuje marka bądź wypracowanych środków ze sprzedaży na polskim rynku. Kampanie są prowadzone w ramach zespołu smarketingowego w połączeniu z punktem sprzedaży, aby zapewnić jak największą efektywność dobranych narzędzi reklamowych.